You are not logged in.

The guest access to this forum was limited. Overall there are 28 Postings in this thread.
To read them all you should register yourself.

Michael

Plant verslaafd

• "Michael" started this thread

(voor)Naam: Michael

Occupation: Buschauffeur

Provincie: Vlaams Brabant

Land: België

Level: 44 [?]

Experience: 4,075,898

Next Level: 4,297,834

• Send private message

1

Wednesday, January 11th 2012, 4:05pm

Citrussen bemesten

Mijn Citrusplanten hebben na het jaar van aankoop nooit meer vruchten gedragen en ik heb ze nu zo'n 5-6 jaar. Ik overwinter ze steeds in mijn verwarmde serre waar het (als het buiten vriest 7-8°C blijft. Dit zou toch binnen de goede marge moeten liggen. Ik geef ze een minimum aan vocht (pakweg eens per 3-4 weken) zodat de kluit niet uitdroogt. Nu hoor je deze planten vanaf januari eens per week te bemesten. Ik doe dit met de samengestelde citrusmest van DMG maar ik begin daar elk jaar pas mee vanaf mei of toch vanaf dat ze terug buiten mogen staan of ik nieuwe groei bemerk. Ik versta namelijk niet goed waarom die bemesting reeds vanaf januari dient te gebeuren wanneer de planten toch volledig stilliggen. Elke week bemesten zou betekenen dat de potaarde kletsnat word bij mij en dat lijkt me voor de plant toch echt niet interessant.

Hoe doen jullie het en op welke manier zou ik toch eens terug vruchten aan mijn planten kunnen zien hangen? ?(

hannink

Plantengek

(voor)Naam: Ton

Achternaam: Hannink

Occupation: Prepensioen

Provincie: NBr

Land: Nederland

Level: 35 [?]

Experience: 817,447

Next Level: 824,290

• Send private message

2

Wednesday, January 11th 2012, 5:14pm

Citrussen bloeien het hele jaar door en daarom moeten ze ook het gehele jar bemest worden. Ook dienen citrussen sporenelementen te krijgen. Ik bemest mijn citrussen met 10:30: 20 en met een goed oplosbare sporenelementen. Ik heb elk jaar de nodige vruchten en veel bloemen. Overwinteren doe ik bij 5 graad en dit moet ook niet te hoog zijn.

Goede homepage over Citrussen: http://www.oranjerie-vereniging.nl/?p=807

Ton

The guest access to this forum was limited. Overall there are 28 Postings in this thread.
To read them all you should register yourself.

Counter:

Hits today: 383 | Hits yesterday: 1,746 | Hits record: 4,811 | Hits total: 530,932