You are not logged in.

The guest access to this forum was limited. Overall there are 24 Postings in this thread.
To read them all you should register yourself.

arjantendam

Hoofdmoderator

• "arjantendam" started this thread

(voor)Naam: Arjan

Achternaam: ten Dam

Occupation: Glazenwasser op hoogwerker.

Provincie: Overijssel

Land: Nederland

Level: 43 [?]

Experience: 3,171,362

Next Level: 3,609,430

• Send private message

1

Sunday, January 23rd 2011, 9:48am

Nelumbo nucifera var. komarovii

Ik heb hier nog zaden liggen van de Nelumbo nucifera var. komarovii, deze wil ik gaan opkweken en in een tuinvijver bij mij gaan plaatsen.
Waar moet de vijver aan voldoen en hoe moet ik de bodem samen stellen (groeimedium), er komen alleen maar lotus bloemen in die ook nog een in de vijver moeten kunnen overwinteren.

Alvast bedankt voor jullie hulp.
Als je loslaat wat je zo pijn doet heb je 2 handen vrij om het geluk te grijpen

kiwi

Plantengek

(voor)Naam: Quirijn

Achternaam: Mulders

Occupation: Horeca

Provincie: Limburg

Level: 30 [?]

Experience: 248,993

Next Level: 300,073

• Send private message

2

Sunday, January 23rd 2011, 10:53am

Hoi Arjan,

helemaal geweldig!!! Ik heb zelf vorig jaar een rhizoom van deze gehad en ook heb ik zaden opgekweekt van de nelumbo komarovii. Die zaden zijn allen opgekomen maar hebben het uituindelijk niet gered bij mij. Misschien dat ik er te vroeg mee begonnen ben( ook in januari), geen idee?! De rhizoom deed het goed totdat mijn kleine neefje van 4 jaar er met een speel harkje er door ging want dat had deed hij ook altijd bij opa in dezelfde thaise waterpot. Ik wou vervolgens kijken hoe het er mee zat en de rhizoom brak doormidden, einde verhaal voor mijn nelumbo :cursing: ! De info die ik destijds heb ik verkregen is van Alexander en Sven. De planten rhizomen worden in klei/ vijver grond gezet in ronde bakken, grond ongeveer 25/ 30 cm en hierboven een laagje water niet meer dan 10 cm zodat alles snel kan opwarmen. Als deze rhizomen gegroeid zijn kun je ze in de vijver plaatsen en zo je eigen lotus moeras maken en volgens Sven gaat dat dan heel hard. Alexander heeft echt mooie in zijn tuin staan, zie foto's op growingontheedge forum! Helemaal te gek. Maar deze 2 jongens zullen zich nog wel melden op dit topic, denk ik. Zij hebben al de nodige ervaring! Succes ermee Arjan, ik wil dit jaar ook weer een poging wagen.....

Groeten Quirijn.

arjantendam

Hoofdmoderator

• "arjantendam" started this thread

(voor)Naam: Arjan

Achternaam: ten Dam

Occupation: Glazenwasser op hoogwerker.

Provincie: Overijssel

Level: 43 [?]

Experience: 3,171,362

Next Level: 3,609,430

• Send private message

3

Sunday, January 23rd 2011, 11:06am

Quirijn bedankt voor je antwoord, hoop dat de heren mij nog meer kweek tips kunnen bezorgen.
Ik heb al eens eerder een lotus plant gehad maar door tijd gebrek is die overleden.

Als je loslaat wat je zo pijn doet heb je 2 handen vrij om het geluk te grijpen