Hoi Arjan,
helemaal geweldig!!! Ik heb zelf vorig jaar een rhizoom van deze gehad en ook heb ik zaden opgekweekt van de nelumbo komarovii. Die zaden zijn allen opgekomen maar hebben het uituindelijk niet gered bij mij. Misschien dat ik er te vroeg mee begonnen ben( ook in januari), geen idee?! De rhizoom deed het goed totdat mijn kleine neefje van 4 jaar er met een speel harkje er door ging want dat had deed hij ook altijd bij opa in dezelfde thaise waterpot. Ik wou vervolgens kijken hoe het er mee zat en de rhizoom brak doormidden, einde verhaal voor mijn nelumbo

! De info die ik destijds heb ik verkregen is van Alexander en Sven. De planten rhizomen worden in klei/ vijver grond gezet in ronde bakken, grond ongeveer 25/ 30 cm en hierboven een laagje water niet meer dan 10 cm zodat alles snel kan opwarmen. Als deze rhizomen gegroeid zijn kun je ze in de vijver plaatsen en zo je eigen lotus moeras maken en volgens Sven gaat dat dan heel hard. Alexander heeft echt mooie in zijn tuin staan, zie foto's op growingontheedge forum! Helemaal te gek. Maar deze 2 jongens zullen zich nog wel melden op dit topic, denk ik. Zij hebben al de nodige ervaring! Succes ermee Arjan, ik wil dit jaar ook weer een poging wagen.....
Groeten Quirijn.