You are not logged in.

The guest access to this forum was limited. Overall there are 6 Postings in this thread.
To read them all you should register yourself.

robbertvantil

Onkruidwieder

• "robbertvantil" started this thread

(voor)Naam: Robbert

Achternaam: van Til

Occupation: Bloemist

Provincie: Gelderland

Land: Nederland

Level: 30 [?]

Experience: 244,308

Next Level: 300,073

• Send private message

1

Thursday, September 22nd 2011, 5:37pm

Phyllostachys glauca 'Yunzhu' bloei

Hallo allemaal,

Ik las dat er een bloeiwaarschuwing is voor de Phyllostachys glauca 'Yunzhu'. Dus meteen even thuis goed in de plant gekeken en ook hier zitten er in div halmen bloei aren. Volgend jaar zal het aantal dus wel toenemen. Opgelet dus! Meer mensen waar er al bloei in zit?
Ik verzamel vooral bamboe en dan de bruikbaardere en een beetje verschillende soorten. Zit nu op ruim 120 soorten. Nast de planten heb ik ook nog als hobby de dieren waaronder ganzen, eenden, kippen, pauwen, kalkoenen, reuzen slakken, wandelende takken enz..... Het is nooit stil om het huis;).

Henk69

groenpatser

(voor)Naam: Henk

Achternaam: Meijers

Occupation: programmeur

Provincie: Gelderland

Land: Nederland

Level: 32 [?]

Experience: 410,670

Next Level: 453,790

• Send private message

2

Saturday, September 24th 2011, 11:33am

Dan heb ik 'm net op tijd weggehaald. Wel zonde van de 10 meter halmen.
De kwangsiensis staat nu bij mij in bloei. Moet wel het grootste graan van Nederland zijn (11m) ;)
Shanghai3 bloeit nog niet.

shusui

Plantengek

(voor)Naam: sven

Occupation: student

Provincie: vlaams brabant

Land: België

Level: 33 [?]

Experience: 505,078

Next Level: 555,345

• Send private message

3

Saturday, September 24th 2011, 12:17pm

P. glauca Yunzhu staat hier ook in bloei, net zoals vorig jaar slechts met enkele halmen.
In Arboretum Bokrijk staat deze massaal in bloei dit jaar !

P. kwangsiensis bloeit nog niet hier, dit is een andere kloon dan de meeste die in omloop zijn.
De moederplant (bij een andere bamboeliefhebber) zal rond de 10m zitten en bloeit ook nog niet.

Gr,
Sven