You are not logged in.

The guest access to this forum was limited. Overall there are 17 Postings in this thread.
To read them all you should register yourself.

• "Jorisrietveld" started this thread

(voor)Naam: joris

Achternaam: rietveld

Occupation: school

Provincie: groningen

Land: Nederland

Level: 9 [?]

Experience: 684

Next Level: 1,000

• Send private message

1

Tuesday, January 31st 2012, 11:09pm

vraag: hoe mijn butia overwinteren

hallo,
Ik heb in de zomer van 2010 een butia capitata gekocht met een halve meter stam en met blad 3 meter hoof voor 160 euro bij de intratuin :-)
ik heb deze in de winter beschermt door een lichtslang rond de stam en speer en een kasje van polycarbonaat (met 3 luchtkamers) en als nog is hij kapot gevroren. in de zomer heb ik hem op gespit en de stam afgezaagd tot waar hij rot was, inmiddels zit er weer een meter blad op maar ik zet hem dit jaar maar even in de kas om bij te komen. hoe kan ik hem het best beschermen de volgende winter. behalve dan in een kas want hij weegt nog al wat. groetjes joris

Troy

Plantengek

(voor)Naam: Troy

Level: 30 [?]

Experience: 294,077

Next Level: 300,073

• Send private message

2

Wednesday, February 1st 2012, 3:31am

Het belangrijkste punt om de beschermen zijn de wortels. een lichtslang om de speer heeft niet veel nut omdat het groeipunt bijna onderin de stam zit. Beter leg je de lichtslang op de grond rond de stam en heeeel veel oude bladeren/dennentakken/stro/houtsnippers dikke laag van 30-50cm. Warmte van de slang zal langs de hele palm omhoog gaan. Bladeren bij elkaar binden en met 3 lange stokken een piramide maken, hier omheen dikke laag vliesdoek/jute/bubbeltjesfolie en klaar! lichtslang gewoon altijd aan laten staan en als het echt heel koud word gewoon een extra lichtslang/kerstverlichting/warmtekabel erbij leggen. En als de temperatuur het toelaat luchten.

(voor)Naam: Alexander

Occupation: Vrijwilliger

Provincie: Zuid Holland

Level: 42 [?]

Experience: 2,545,798

Next Level: 3,025,107

• Send private message

3

Wednesday, February 1st 2012, 4:15am

Ik zou er in de winter, herfst tot maart een tunnel overeheen zetten met verwarming om vorstvrij te houden. Of wat anders aanplanten...

Alexander