You are not logged in.

The guest access to this forum was limited. Overall there are 37 Postings in this thread.
To read them all you should register yourself.

Cemunnos

Administrator

• "Cemunnos" started this thread

(voor)Naam: Dennis

Achternaam: Oosterhof

Occupation: Eigenaar Cemunnos

Provincie: Overijssel

Land: Nederland

Level: 40 [?]

Experience: 1,903,415

Next Level: 2,111,327

• Send private message

1

Thursday, June 16th 2011, 4:14pm

Kameleons

Ik ben eigenlijk heel erg nieuwsgierig naar de Kameleons van Eduard, vooral na je nest met ik weet niet hoeveel jongen! ^^
Groeten Dennis

Eduard

Plantengek

(voor)Naam: Eduard

Achternaam: Ogg

Occupation: ontwerper

Provincie: limburg

Land: Nederland

Level: 25 [?]

Experience: 90,461

Next Level: 100,000

• Send private message

2

Thursday, June 16th 2011, 7:31pm

Hoi, Na die betreffende week waar alles fout ging na onze vakantie in costa Rica en ik mijn gestalde kameleons in een dieren zaak wilde ophalen bleek de mooie panterman [kameleon pardalis] op zijn zij te liggen, de man van de zaak beweerde dat hij de dag ervoor nog gegeten zou hebben! Ik heb het dier daargelaten, met het Jemen vrouwtje [ Calyptratus] ging het niet veel beter, deze zat nog recht, maar bij het uitnemen zij hij nog, nu laat ze zich zien ik vond haar nooit, dus 3 weken geen drinken gehad, of in ieder geval niet veel, ik heb haar nog wel aan de praat gekregen maar de ingewanden waren ingedroogd ze kreeg naar het aannemen van water vreselijke krampen! een week later was zij ook dood! Dit alles moet ook nog betaald worden![ het onderkomen en verzorgen]
Maar ik had 74 eieren liggen van dat vrouwtje wat erg veel is , tot overmate van ramp bleek de broedtemperaturen niet goed te kloppen ! Wat inhield dat het nog een extra Maand langer zou gaan duren eer deze uitkwamen, en onze zomervakantie in het gedrang kwam, alles is gelukt alle jongen zijn uitgekomen, alleen was er weinig voer [geen bladluis] dat jaar door de late start van het voorjaar.
Ik heb noodgedwongen een deal kunnen maken met een Spaanse opkoper, die ze voor een prijsje kwam ophalen met een charter op Maasticht/ Aken Airport, eind goed al goed, ik heb van dat nest geen mooie foto.s maar laat wat andere zien voor een goede indruk te krijgen waar ik het over heb!

Kom er later nog op terug met de jemen kameleons.

This post has been edited 1 times, last edit by "Eduard" (Jun 16th 2011, 7:53pm)