You are not logged in.

The guest access to this forum was limited. Overall there are 38 Postings in this thread.
To read them all you should register yourself.

greenyway

Trainee

• "greenyway" started this thread

(voor)Naam: Peter

Occupation: Verftechnoloog

Provincie: Zuid Holland Dordrecht

Land: Nederland

Level: 25 [?]

Experience: 80.078

Next Level: 100.000

• Send private message

Cancer

1

Monday, February 8th 2010, 8:19pm

groter vederpalm voor tuin

Hier zijn al heel veel topics geweest over alle soorten vederpalmen en hun winmterbestendigheid.

Vaak gaat dat over verloren zaailingen en soms ook wel over grotere versies.

Nu is mijn planning voor komend voorjaar een vederpalm met ongeveer tussen de 30 en 50 cm stam en dan een lekkere hoge vederbladen, totale hoogte moet tussen de 250 en 350 cm liggen ergens. Dus al bij al een flinke jongen.

Veel potentieel goede soorten zijn nog niet te verkrijgen deze maten, dus moet toch of een phoenix of een butie nemen., Phoenix minder vorstbestendig, maar heb toch al goede resultaten hier gelezen terwijl butie's bijna huilen met de pet op.

Mijn situatie deze winter veel nachten tussen -3 en -7 1 nacht -9 en 1 nacht -12. Al enkele jaren hou ik met succes de stammen van mijn muso basjoo over en hopelijk ook weer dit jaar. ervaring met inpakken heb ik wel en ben van plan de vederpalm in te pakken door de bladeren bij elkaar te binden met doek en dan drie palen eromheen, als een soort van wigwam dan noppenfolie en dan kerstbomenlapmjes binnenin en buitenom.

keyvraag... welke vederpalm is nu eigenlijk met deze beschermin best geschikt voor in de tuin?

homer

Intermediate

(voor)Naam: peter

Occupation: bloemist

Provincie: invullen aub

Land: Nederland

Level: 32 [?]

Experience: 433.845

Next Level: 453.790

• Send private message

Aries

2

Monday, February 8th 2010, 8:27pm

Een andere keyvraag is waar woon je??

Belgium

(voor)Naam: kristof

Occupation: bouwen van voilieres

Provincie: invullen aub

Land: België

Level: 46 [?]

Experience: 5.599.227

Next Level: 6.058.010

• Send private message

Pisces

3

Monday, February 8th 2010, 8:36pm

ik denk dat de veiligste (en daarmee bedoel ik ook veilig voor jezelf :) ) keuze een Butia zal zijn. Phoenix kan maar zal je beter en vaker moeten beschermen terwijl inpakken zeker bij grotere formaten geen pretje is met al die stekels (die je natuurlijk ook eerst kan verwijderen). de enige succesverhalen met Phoenix canarensies de laatste twee winters zijn met goede bescherming en extra verwarming!

gr
Kristof