You are not logged in.

The guest access to this forum was limited. Overall there are 31 Postings in this thread.
To read them all you should register yourself.

homer

Intermediate

• "homer" started this thread

(voor)Naam: peter

Occupation: bloemist

Provincie: invullen aub

Land: Nederland

Level: 32 [?]

Experience: 435.523

Next Level: 453.790

• Send private message

Aries

1

Sunday, January 31st 2010, 3:40pm

phormium en sneeuw geen goeie combinatie

Al mijn mooie Phormiums liggen helemaal plat door alle sneeuw van deze winter! Komt dat nog goed?? Hoe hebben jullie Phormiums het afgelopen winter het overleeft en hoe zijn ze terug gekomen in de zomer?

Peter

c.a van der burg

Professional

(voor)Naam: Cuno Alexander

Occupation: eerste groot groenmederwerker

Provincie: ergens in nederland

Land: Nederland

Level: 34 [?]

Experience: 642.264

Next Level: 677.567

• Send private message

Taurus

2

Sunday, January 31st 2010, 4:25pm

PHORIUM en sneeuw geen goeie combinatie .

Hoi peter .

nou dat is een ook een raar verhaal ,ik heb ook Phorium ,in de tuin staan maar die heeft ,

niet een krimp gegeven , tot nu toe weetje je zeker dat het niet de diepe vorst is geweest

de meeste zwakken planten die ik heb staan zoals mijn Cuphea _ hyssopiopholia hebben er wel bij gevaren :) .

en daarbij is Phorium - tenax vele male sterker dan de Cuphea , en

hier rondom Rotterdam/ Dordrecht is het maar zeldzaam ,_10 geweest :) .

deze winter , gaan we denk ik met een gerust hart , uitpitten met twee vingers in de neus ;) .

want de meeste tijd is , het hier maar enkele graden onder 0 geweest ;) .

dus is het geen combi van, nattigheid /koude en te snelle wisseling , van de temperatuur :?: .

Michael

Donateur

Belgium

(voor)Naam: Michael

Occupation: ??

Provincie: Vlaams Brabant

Land: België

Level: 43 [?]

Experience: 3.248.809

Next Level: 3.609.430

• Send private message

Gemini

3

Sunday, January 31st 2010, 5:34pm

Mijn 3 exemplaren hadden vorige winter niet overleefd. Ze waren herleid tot een echte stinkende brij die je reeds van op enkele m afstand kon gewaar worden. Ik heb er 2 nieuwe geplant vorig jaar welke er momenteel ook verschrikkelijk slecht uitzien. Helemaal verkleurd en verschrompeld. Gaat zelfde scenario opleveren als mijn vorige exemplaren en ook deze zal ik opnieuw moeten vervangen. Eerlijkheidshalve moet ik er dus wel de nadruk opleggen dat mijn exemplaren telkens geplant werden in het voorjaar waarbij de daaropvolgende winter er geen compassie mee had. Misschien dat wanneer de planten al eens wat hadden kunnen doorgroeien het resultaat wel anders was doordat hun wortelgestel sterker was...? Ik weet het niet.